The Culture Map

Auteur: Erin Meyer
Hét internationale handboek op het gebied van cultuurverschillen. Erin Meyer combineert praktijkvoorbeelden en strategieën met advies voor meer succes in de geglobaliseerde zakenwereld.
The Culture Map van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te leren begrijpen en hiermee om te gaan.

Nederlanders komen vaak direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat.

Geen wonder dat samenwerking tussen verschillende nationaliteiten regelmatig tot misverstanden leidt. In deze tijd van globalisering en virtuele netwerken is het daarom essentieel dat je kunt omgaan met cultuurverschillen. Erin Meyer is je gids op dit subtiele en soms verraderlijke terrein. In The Culture Map, dat internationaal uitgroeide tot hét handboek op dit gebied, beschrijft ze acht dimensies om te ontcijferen hoe culturele verschillen van invloed zijn in de internationale zakenwereld. Haar heldere analyse combineert ze met praktisch advies voor succes in een geglobaliseerde wereld.
Lees meer
15,00

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback

Bekijk Luisterboek
Bekijk Ebook

Op voorraad
  • Gratis verzending vanaf €19,95
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047015529
  • Pagina's: 312 pagina's
  • Vertaler: Vanja Walsmit

Dit boek in de media

'Dé bijbel voor zakendoen in het buitenland.'

Marie Claire

Erin Meyer

Erin Meyer

ERIN MEYER is professor aan insead en doet onderzoek naar de manier waarop de succesvolste multinationals omgaan met cultuurverschillen in een multiculturele omgeving. Eerder woonde en werkte ze in Afrika, Europa en de vs. Haar werk verscheen in Harvard Business Review, in The New York Times en op cnn.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights