Nieuwe initiatieven als sharing dagen bestaande markten uit, leer hoe het reguliere bedrijfsleven hierop kan inspelen.
De deeleconomie is aan een onstuitbare opmars bezig. Het internet mengt zich met de fysieke wereld. We delen niet alleen meer onze foto’s, video’s en verhalen, maar ook onze auto’s, huizen, spullen, ons eten, onze energie, onze kennis en ons kapitaal. Door deze gedragsverandering voorzien we op een nieuwe manier in wat we nodig
hebben: een overnachting zonder hotel, een auto zonder verhuurbedrijf, een studie zonder universiteit, gereedschap zonder bouwmarkt, energie zonder nutsbedrijf en een lening zonder bank.
Aan de hand van onderzoek en vele praktijkvoorbeelden brengen Van de Glind en Van Sprang de deeleconomie per markt in kaart. Dit boek geeft een unieke inkijk in de ontwikkeling van deze nieuwe economie. Het laat zien welke kansen en uitdagingen er zijn voor zowel opkomende als gevestigde organisaties en hoe de koplopers de toekomst al aan het vormgeven zijn.