De omzet verhogen blijkt voor veel organisaties een onbereikbaar doel. Verkoopprocessen zijn niet consistent, de managementinformatie is niet op orde en crm-projecten lopen zelden soepel. Verkopers en accountmanagers halen er niet uit wat erin zit en creeëren geen lerende organisatie. En dan is er natuurlijk nog de klant. Die moet maar kopen wat de verkoper aanbiedt, anders is hij alleen maar lastig. De klant centraal stellen lezen we steeds meer, maar wat betekent dat eigenlijk?
Dit is een boek voor verkopers in alle bedrijfstakken: zij die dagelijks met de klant praten en hun managers. Wessel Berkman beschrijft hoe je je verkooporganisatie structureel opbouwt. Geen fata morganas, geen sunshine-pump-verhalen meer, maar een logische, overzichtelijke en actiegerichte methode, met eenduidige processen en uitdagend management.
Het doel is een eenduidig verkoopplatform zonder informatieverlies in te richten. Heldere, uitdagende communicatie tussen de verkopers onderling en hun managers, en tussen de verkoper en zijn klant: dat is het principiële idee, dat zich al ruimschoots in de praktijk bewees.
Je kunt direct met dit boek aan de slag om de eerste resultaten te boeken.