In Jacobi's tocht, Witte liefde en Die zomer laat Wanda Reisel het beeld van haar familie telkens kantelen. De dochter richt haar blik op haar vader, op haar moeder en op zichzelf. Alle drie gaan buiten de gebaande paden. Alle drie gaan vreemd. Alle drie gaan op zoek naar nieuwe horizonten. Een verborgen wereld. Gebundeld vormen deze veelgeprezen boeken een romandrieluik dat een onalledaags beeld van een gezin toont.
‘Alles geurt, kleurt en beweegt in lome of juist felle erotiek.’ – De Limburger over Witte liefde
Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger‘Aan Witte liefde is zo ontzettend veel – om niet te zeggen álles – goed. Zo licht te schrijven over zulke zwarigheden, dat is knap. Dit vakmanschap is kunst.’ – jury Anna Bijns Prijs
‘“Wat je met je ogen zag was maar de helft van wat er gebeurde.” Misschien formuleert deze zin op het scherp van de snede wat het schrijverschap van Reisel zo belangwekkend maakt: graven naar wat je niet kunt zien en vervolgens dat zintuiglijk in beeld brengen.’ – De Groene Amsterdammer over Die zomer
De Groene Amsterdammer