Een must read voor ceo’s, ondernemers en beleidsmakers die niet alleen de noodzaak voor
verandering zien, maar ook aan de slag willen.In een tijd waarin ontelbaar veel nieuwe
mogelijkheden en kansen zich voordoen, is een nieuw soort business opgestaan: de
exponentiële organisatie. Deze bedrijven zijn in staat een groeicurve te laten
zien die exponentieel is, dankzij de integrale toepassing van onder andere community’s,
big data, slimme algoritmes en nieuwe technologieën. Zij laten de traditionele
lineaire bedrijven ver achter zich.
Salim Ismail, Yuri van Geest en Michael S. Malone onderzochten honderden startups en
interviewden tientallen ceo’s van de snelst groeiende organisaties (zoals Airbnb,
Netflix, Tesla, Waze, Arianna Huffington en Chris Anderson). In dit boek brengen ze
de ontwikkelingen op organisatorisch en technologisch gebied in kaart en ze presenteren
een raamwerk van interne en externe factoren waarmee elke organisatie, of het nu om
een start-up of een multinational gaat, een exponentiële organisatie kan worden.