‘In deze verhalen laat de Tilburgse schrijver zich opnieuw kennen als een mens met een buitengewoon fantasierijk, ook sadistisch hoofd en een soepele pen.’ – Brabants Dagblad
Brabants Dagblad‘ (…) schrijven kan hij.’ – Dagblad de Limburger
Dagblad De Limburger‘Wie dacht dat Dautzenberg slechts een relnicht was die niets te vertellen heeft, krijgt lik op stuk (…) Met schrijvers als Dautzenberg in de rangen heeft de literatuur alvast de juiste bulldozer in huis om een dam op te werpen tegen [de] eroderende middelmaat.’ – *** Knack Focus
Knack‘En dan komen de foto’s is enerverend en soms wansmakelijk, maar evengoed een visitekaartje van een talentrijk auteur die niets liever doet dan krabben.’ – De Morgen
De Morgen‘In deze bundel komt Dautzenbergs onweerstaanbare literaire talent al met al tot grote bloei.’ – De Groene Amsterdammer
De Groene Amsterdammer‘[Dautzenberg] [toont] aardig op weg te zijn naar zijn eigen definitie van ‘grote literatuur’: een tekst die sprankelt van de echtheid.’ – HDC Media
HDC Media‘Véél meer dan een provocatie en rijker van stijl dan Vogels met zwarte poten kun je niet vreten (…) Dautzenberg verkent hoe verschillende ikken zich verhouden tot de werkelijkheid en de dingen om hen heen. Met de fraaie manier waarop hij dat doet, laat Dautzenberg verwantschap zien met iemand als Samuel Beckett – inderdaad een hele grote schrijver (...) Dautzenberg toont dat er in zijn hoofd geen grenzen zijn, hij fungeert daarmee als een spiegel. Het engagement is altijd dichtbij, maar hij beschrijft ook beelden die te gruwelijk zijn om te herhalen (...) Prachtige én ongemakkelijke verhalen, maar altijd goed gedaan. Een bevestiging van het talent van Dautzenberg.’ – L1 radio, Cultuurcafé
‘Met de komst van A.H.J. Dautzenberg, nu drie jaar geleden, zijn onze letteren flink opgeschud. Brutaler, confronterender én inventiever dan hij is geen enkele Nederlandse schrijver (…) Uiterst bijzonder – om het maar zacht uit te drukken – is ook de recente verzameling van veertig verhalen die afgelopen week in boekvorm verscheen (…) Ontoelaatbaar? Wel, wie dat vindt, moet zich vooral beijveren om het werk van Markies de Sade te laten verbieden. Beklemmend? Ja, want de verhalen zijn op een paar inzinkingen na dwingend geschreven en onontkoombaar in hun suggestie, tenzij je voortijdig bent afgehaakt. Inderdaad, Dautzenberg weet de boel flink op te schudden.’ – Jaap Goedegebuure in Het Financieele Dagblad
'Een bundel waarin het experiment niet geschuwd wordt en het verhaal niet alleen een vrijplaats is voor literaire hoogstandjes, maar ook voor maatschappijkritiek. Soms een genot, en soms een heerlijke gruwel om te lezen.' - Juryrapport J.M.A. Biesheuvelprijs