De relatie-economie

breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties

Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie? Het doel, beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties, moet centraal staan. Vaak blijkt dat je daarvoor geen Big Data nodig hebt, maar slim moet werken met de data die je al verzamelt. De auteurs van dit boek leggen uit hoe je dat doet. Ze putten hierbij uit hun ervaringen met innovatieve projecten in de dagbladensector. Door goed te kijken naar hun klantenbestand en aan de keukentafel te luisteren naar individuele klanten konden ze onnodige uitgaven voor bijvoorbeeld proefabonnementen stoppen en het aantal opzeggingen met 50 procent verminderen. Deze ervaring is breed toepasbaar. Relatiemanagement (al dan niet via abonnementen) is voor allerlei branches een logische stap – denk aan energie, voedsel, entertainment, vervoer en andere diensten. • Laat data voor je werken • Ontwikkel begrip van je klanten • Bouw langdurige relaties
Lees meer
9,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Ebook

Bekijk Paperback

Op voorraad
  • Gratis verzending vanaf €19,95
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047010821
  • Vertaler: Elles Assink-Kroon

Matt Lindsay

Matt Lindsay

Matt Lindsay is president van Mather Economics, dat bedrijven helpt met prijsstrategie en 'predictive modeling'.

Meer boeken van deze auteur

Matthijs van de Peppel

Matthijs van de Peppel

Matthijs van de Peppel (1983) heeft dezelfde rol bij NRC Media, in de functie van directeur marketing, data en service. Samen met Xavier van Leeuwe schreef hij De relatie-economie; ze spreken regelmatig op internationale congressen.

Meer boeken van deze auteur

Xavier van Leeuwe

Xavier van Leeuwe

Xavier van Leeuwe (1975) leidt de afdeling Consumenten bij Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor het welzijn van ruim tweehonderd medewerkers en het genereren van voldoende inkomsten. Samen met Matthijs van de Peppel schreef hij De relatie-economie; ze spreken regelmatig op internationale congressen. 

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights