De Nee club

Hoe we voorkomen dat vrouwen het minst gewaardeerde op zich nemen

Vaker dan mannen nemen vrouwen op het werk ondankbare taken op zich. Dit boek geeft je de inzichten en handvaten om zelf een ‘nee-club’ op te zetten en bij te dragen aan een eerlijke werkverdeling.
In ‘De nee-club’ leggen Linda Babcock en haar mede-auteurs de mechanismen bloot achter de ongelijke taakverdeling op het werk en laten ze zien hoe vrouwen kritischer kunnen kijken naar de taken die ze op zich nemen. Waarom zijn het relatief vaak vrouwen die bijvoorbeeld het bedrijfsfeest organiseren of nieuwe medewerkers inwerken? De auteurs van dit boek ontdekten dat deze taken, die maar weinig individuele waardering of carrièrekansen opleveren, inderdaad buitenproportioneel vaak bij vrouwen terechtkomen. Als ware wetenschappers besloten ze hier onderzoek naar te doen, en om elkaar te helpen vaker nee te zeggen tegen zulke ‘niet-promotiewaardige taken’ richtten ze de Nee-club op. In ‘De nee-club’ geven ze organisaties tools en technieken om een eerlijkere werkplek te creëren. Dit boek verandert de manier waarop we denken over de positie van vrouwen op het werk én laat zien hoe we die kunnen verbeteren – inclusief tips om zelf een Nee-club op te zetten.
Lees meer
22,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback

Bekijk Ebook

Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047016564
  • Pagina's: 320 pagina's
  • Vertaler: Vanja Walsmit

Dit boek in de media

‘Een boek vol tips over hoe je vaker en beter nee kunt zeggen tegen taken die je niet vooruit helpen, maar ook een verklaring voor waarom deze taken vooral bij vrouwen belanden.’

de Telegraaf

‘In dit boek worden niet alleen nieuwe inzichten, maar ook een hoop oefeningen besproken.’ - Frankwatching

'Het [boek] biedt een complete handleiding om je takenpakket onder de loep de nemen. Met reflectievragen en invuloefeningen om je taken te inventariseren en de waarde ervan voor de organisatie in kaart te brengen.'

Managementboek Magazine

Brenda Peyser

Linda Babcock is hoogleraar economie aan Carnegie Mellon University. Brenda Peyser is professor in de communicatiewetenschap aan dezelfde universiteit. Lise Vesterlund is hoogleraar gedragseconomie aan de University of Pittsburgh. Laurie Weingart is hoogleraar management aan Carnegie Mellon University.

Meer boeken van deze auteur

Laurie Weingart

Linda Babcock is hoogleraar economie aan Carnegie Mellon University. Brenda Peyser is professor in de communicatiewetenschap aan dezelfde universiteit. Lise Vesterlund is hoogleraar gedragseconomie aan de University of Pittsburgh. Laurie Weingart is hoogleraar management aan Carnegie Mellon University.

Meer boeken van deze auteur

Linda Babcock

Linda Babcock is hoogleraar economie aan Carnegie Mellon University. Brenda Peyser is professor in de communicatiewetenschap aan dezelfde universiteit. Lise Vesterlund is hoogleraar gedragseconomie aan de University of Pittsburgh. Laurie Weingart is hoogleraar management aan Carnegie Mellon University.

Meer boeken van deze auteur

Lise Vesterlund

Linda Babcock is hoogleraar economie aan Carnegie Mellon University. Brenda Peyser is professor in de communicatiewetenschap aan dezelfde universiteit. Lise Vesterlund is hoogleraar gedragseconomie aan de University of Pittsburgh. Laurie Weingart is hoogleraar management aan Carnegie Mellon University.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights