Concurrentievoordeel

de beste bedrijfsresultaten behalen en behouden

Liet Michael Porter in 'Concurrentiestrategie' het wat en waarom van concurrentiestrategieën zien, in dit boek beschrijft hij het hoe; hoe kunnen de beste bedrijfsresultaten verkregen én behouden worden. Het boek biedt je uitgebreide analyseschema's waarmee je de prestaties van je bedrijf voor de toekomst kan bepalen. Porter introduceert het begrip 'waardeketen', een sleutelwoord in het onderzoek naar, en aanpak van álle activiteiten binnen een bedrijf op een geïntegreerde wijze. Aan de orde komen onder meer:

- de waardeketen voor de verschillende bedrijfstakken

- het behalen van kostenvoordeel

- het voeren van een succesvolle differentiatiestrategie

- technologische ontwikkeling en concurrentievoordeel

- de noodzaak van een horizontale strategie

- het belang van een verdedigingsstrategie

- het voeren van een aanvalsstrategie.

Lees meer
29,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback


Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789025400866
  • Vertaler: F. Terwischa Van Scheltinga

Michael Porter

Michael Porter

Michael Porter is hoogleraar bedrijfskunde aan de Harvard Business School en al jarenlang de absolute expert op het gebied van strategie en concurrentie. Vooral zijn vijfkrachtenmodel ('Competitive Forces Model'), waardeketenmodel ('Value Chain Model') en de typologie van Porter, behoren tot de basiskennis van iedere manager. Zijn boeken worden met regelmaat herdrukt. Porter volgde een universitaire opleiding in Princeton, en behaalde zijn doctoraat met als vakgebied zakeneconomie in 1973 in Harvard.

Meer boeken van deze auteur

Dit boek is onderdeel van Business bibliotheek

Geverifieerd door MonsterInsights