Blue Ocean Shift

nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen

Creëer nieuwe markten in plaats van vechten om bestaande. Blue Ocean Shift biedt 5 stappen naar strategische groei zonder rivaliteit.
De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift. Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdorkest van Irak, Comic Relief/Red Nose Day en André Rieu) beschrijven Kim en Mauborgne in dit boek de 5 stappen op weg naar een nieuwe, blauwe markt. Dit proces van een Blue Ocean Shift is voor elke organisatie, klein of groot, geschikt. Er is volgens de auteurs geen speciale creativiteit of startup-mentaliteit voor nodig. Wel een beetje geduld: het doorlopen van het proces kost minimaal een jaar. Maar met de invulschema’s en businesscanvassen in dit boek kun je direct aan de slag. Blue Ocean Shift is een nieuwe klassieker op het gebied van marktstrategie, disruptie en klantfocus. De Blauwe Oceaan is wereldwijd ruim 3,5 miljoen keer verkocht in 45 talen.
Lees meer
25,00

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback

Bekijk Ebook

Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047009894
  • Pagina's: 288 pagina's
  • Vertaler: Tosca Weijers

Dit boek in de media

'Een verhelderende opvolger' - Management Scope

Management Scope

Renee Mauborgne

Renee Mauborgne

Renee Mauborgne is een expert op het gebied van bedrijfsstrategie en werkt als onderzoeker en docent bij INSEAD.

Meer boeken van deze auteur

W. Chan Kim

W. Chan Kim

W. Chan Kim is professor Strategie en Internationaal Management op INSEAD.

Meer boeken van deze auteur
Geverifieerd door MonsterInsights