Lees en leef je in – #educateyourself 2.0
In vervolg op de #educateyourself-campagne van vorig jaar start Atlas Contact met de actie Lees en leef je in – #educateyourself 2.0. De campagne bestaat uit advertenties in kranten en tijdschriften en een online campagne via sociale media.
Marketingmanager Taïs Vezo over deze campagne: “We kregen vanuit boekhandels en bibliotheken veel vraag naar boeken over dit onderwerp: steeds meer mensen willen lezen over de gevolgen van racisme, welke oplossingen ervoor zijn en over het streven naar een inclusieve samenleving. Dat is een goede ontwikkeling.”
Er is een leeslijst samengesteld met boeken die stof tot nadenken geven. Bekijk ze op de themapagina.
De titels:
Fictie
- Reggie Baay: Het lied van de goden
- Tessa Leuwsha: Plantage Wildlust
- Colson Whitehead: De ondergrondse spoorweg
- Yesmyn Ward: De mannen die we oogsten
Non-fictie
- Anton de Kom: Wij slaven van Suriname
- Rijksmuseum: Slavernij
- Marjoleine Kars: Bloed in de rivier
- Layla Saad: Witte suprematie & ik
Business Contact
- Henk Jan Kamsteeg & Urgun Ozcan: Inclusief leiderschap