Interactief boekenevent BroeseBruistBoekenLive een succes
Broese en Veen Bosch & Keuning Uitgeversgroep (VBK) lanceren een interactief boekenevent: BroeseBruistBoekenLive
Dit initiatief komt van Broese en de uitgeverijen van VBK, waaronder Ambo Anthos, Atlas Contact, De Fontein, KokBoekencentrum, Kosmos en Luitingh-Sijthoff. De presentatie was in handen van radio- en televisiemaker Frénk van der Linden.
Het idee is voortgekomen uit een oproep aan uitgevers van de Koninklijke Boekverkopers Bond om dit najaar de fysieke boekhandel te steunen. Met BroeseBruistBoekenLive willen de initiatiefnemers boekhandelsklanten de mogelijkheid geven digitaal boekevenementen te volgen. Door de coronacrisis hebben veel boekhandels in de grote steden te maken met stevige omzetverliezen. Ook voor de komende cadeauperiode verwachten boekhandels door de geldende beperkingen minder klanten in de winkel toe te kunnen laten dan andere jaren. Met BroeseBruistBoekenLive wordt geprobeerd de klant te verleiden meer online aankopen te doen in de fysieke boekhandel. Met een boekenevent wordt de relatie tussen boekhandel en klant verstevigd, hebben schrijvers een nieuw platform binnen bereik en kunnen zij zelfs een breder publiek bereiken.
Voor het pilot-event was o.a. Fokke Obbema aanwezig. Marieke Lucas Rijneveld nam speciaal voor dit event een gedicht op dat in de livestream werd getoond. Daarnaast waren er filmpjes van en video interviews met andere auteurs. Boekverkoper Grietje Braaksma gaf haar Boeken Top 3.