Atlas Contact start #educateyourself-boekencampagne
Atlas Contact begint een boekencampagne tegen racisme met de hashtag #educateyourself. Deze campagne bestaat uit advertenties in kranten en tijdschriften, posters en boekenleggers voor in de boekhandel, aandacht in de Club van echte lezers en een online campagne via sociale media.
Ook is er een leeslijst samengesteld voor scholen en bibliotheken met boeken die stof tot nadenken geven, van auteurs zoals Colson Whitehead, Anton de Kom, Malcolm Gladwell, Conny Braam en vele anderen. Op de landingspagina ‘educateyourself’ van de Atlas Contact-website is de uitgebreide lijst boeken over het thema in te zien.
Daarnaast steunt Atlas Contact de The Black Archives met een donatie. The Black Archives is een historisch archief met een grote collectie boeken die vanuit een zwart perspectief zijn geschreven over onderwerpen die elders vaak onderbelicht blijven. The Black Archives speelt een cruciale rol in het toegankelijk maken van kennis en informatie over zwarte literatuur om te begrijpen hoe racisme werkt, waar het vandaan komt, hoe het ervaren wordt en wat de invloed ervan is op het leven van velen.
Marketingmanager Taïs Vezo over deze campagne: “Als uitgeverij vinden wij de strijd tegen racisme een belangrijk maatschappelijk thema, en daar willen we een wezenlijke bijdrage aan leveren. Daarom steunen wij de activiteiten van The Black Archives. We kregen bovendien vanuit boekhandels en bibliotheken veel vraag naar boeken over dit onderwerp: steeds meer mensen willen lezen over de gevolgen van racisme, welke oplossingen ervoor zijn en over het streven naar een inclusieve samenleving. Dat is een goede ontwikkeling.”